موضوع اصلی: مارتین اسکورسیزی/Martin Scorsese
موضوع اصلی: راجر ایبرت/Roger Ebert
موضوع اصلی: مطالعات سینمایی/Film Studies
کارنامهی مارتین اسکورسیزی بیانگر شور و عشق بیپایان به سینما، نه فقط بهعنوان یک حرفه یا هنر، بلکه بهعنوان روشی برای زندگی است. بهترین فیلمهای او اشعاری دربارهی حس گناهاند. دربارۀ تنهایی در اتاقهای بسته، درحالیکه شهر در بیرون اتاق برای بلعیدن قهرمان دهان بازکرده است. فیلمهایی دربارهی زندگی پرمخاطرهی مردانی که میخواهند مورداحترام قرار بگیرند و سلطان خیابانها باشند، مردانی که از روی پوشش و رفتارشان میتوانیم آنها را گنگسترهایی متظاهر بخوانیم، اما لحظاتی که فیلم به دنیای درونی آنها واردمیشود بیشتر به قهرمانانی تراژیک نزدیکاند.
این کتاب مجموعهی مقالات و نقدهای راجر ایبرت، منتقد باسابقه و محبوب شیکاگوسانتایمز دربارهی کارگردان محبوبش، اسکورسیزی است. ایبرت اولین منتقد سینمایی است که جایزهی پولیتزر گرفت و در پیادهروی بلوار هالیوود صاحب ستاره شد. اسکورسیزی او را منتقدی درجه یک، هوشیار، بامعلومات و بیتعارف میخواند، منتقدی که اهمیتی حیاتی برای سینما قائل است. این کتاب تصویری دقیق از فیلمهای اسکورسیزی، از نخستین فیلم بلند داستانیاش چه کسی بر در من میزند تا شاتر آیلند ترسیم میکند. از هر فیلم نقدی که ایبرت در زمان نمایش فیلم بر آن نوشته وجود دارد، و گاهی یک مقالهی بازنگری در کنار آن و مجموعه مصاحبهها ایبرت با اسکورسیزی با مصاحبه طولانی مرکز هنری وکسنر کامل میشود و در انتها ایبرت شاهکارهای موردعلاقهاش را از بین آثار اسکورسیزی برمیگزیند.
اگر به گفتهی درک مالکوم؛ منتقد انگلیسی، ایمان داشته باشیم که فیلم بزرگ، فیلمی است که تحمل دوباره ندیدن آن را نداریم، بعضی از بزرگترین فیلمهای سینمای مدرن آمریکا از زیر دست مارتین اسکورسیزی بیرون آمدهاند، شاهکارهایی همچون راننده تاکسی، آخرین والس، گاو خشمگین، رفقای خوب و کازینو.
برای دریافت مقدمه و فهرست کتاب، روی تصویر زیر کلیک کنید:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.