مطالعات و طراحی شهری

آمارفضایی در شهرسازی با ArcGIS Pro

2,100,000ریال

مثال‌های تصویری در قالب تحلیل‌های مدیریت شهری، برنامه‌ریزی فضایی و طرح‌های توسعه شهری

موجود در انبار

موضوع اصلی: ArcGIS Pro در شهرسازی/ArcGIS Pro in Urban Planning
موضوع اصلی: آمار فضایی، تحلیل فضایی/Spatial analysis

به‌واسطه‌ی پیشرفت تکنولوژی داده و گسترش استفاده از داده‌های مکانی در سال‌های اخیر، آمار فضایی به‌عنوان یکی از مباحث مهم و کلیدی در تحلیل و شناخت الگوهای شهری مطرح شده است. انواع تحلیل آمار فضایی می‌تواند به برنامه‌ریزان و طراحان شهری کمک کند تا تصمیم‌گیری‌های بهتری در مورد توسعه و مدیریت شهری انجام دهند.
دانش شهرسازی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تأثیرگذار بر کیفیت زندگی انسان‌ها، همواره نیازمند استفاده از ابزارهای پیشرفته و روش‌های جدید برای بهبود و توسعه شهر است. استفاده از نرم‌افزارهایی مانند ArcGIS Pro برای انجام تحلیل‌های آمار فضایی اهمیت بسیاری دارد، زیرا امکانات گسترده‌ای برای مدیریت و تحلیل داده‌های مکانی فراهم می‌کند. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان انواع مختلفی از تحلیل‌های فضایی از جمله تحلیل توزیع مکانی شاخص‌ها، ایجاد نقشه‌های چگالی و اجرای مدل‌های رگرسیون فضایی را انجام داد.
در این کتاب ابتدا مفاهیم مرتبط با تحلیل آمار فضایی در شهرسازی، با مثال‌ها و مصداق‌های عینی بیان شده است و سپس مثال‌هایی کاربردی به‌صورت گام‌به‌گام با استفاده از این نرم‌افزار و آموزش‌هایی برای اجرای تحلیل‌های مختلف ارائه شده است. مطالب به‌صورت روایت‌گونه از طریق مثال‌ها و تصاویر توضیح داده شده‌اند تا خوانندگان به‌راحتی بتوانند مهارت‌های لازم برای انجام تحلیل آمار فضایی را از طریق ArcGIS Pro یاد بگیرند.
برای دریافت مقدمه و فهرست کتاب، روی تصویر زیر کلیک کنید:

توضیحات تکمیلی

وزن 230 g
نویسنده:

تکتم حنایی, محمد وحیدی برجی, مسعود عبادی

قطع:

خشتی بزرگ

تعداد صفحه:

100

نوع صحافی/جلد:

شومیز

تاریخ نشر:

1403

نوبت چاپ:

اول

سال چاپ:

1403

ناشر:

کتابکده کسری

شابک:

9786226963664

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “آمارفضایی در شهرسازی با ArcGIS Pro”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *